D.K.C. Bedrijven Competitie Goes 2013-2014 Race01
DKC

DKC logy by:J.Elmont
Intro                    
Wedstrijd reglement;       
Race 0: 20 aug 2013
Race 1: 03 sep 2013
Race 2: 01 oct 2013
Race 3: 05 nov 2013
Race 4: 03 dec 2013
Race 5: 07 jan 2014
Race 6: 04 feb 2013
Race 7: 11 maart 2014
Race 8: 8 april 2014
Race 9: 06 mei 2014
Race 10: 10 juni 2014
Seizoen 2009

Verreden in Goes



Bedrijven Competitie Goes 2013-2014 Race01

Race 1 

De eerste officiële race van de bedrijven competitie in Goes

De kantine kan de 13 teams en begeleiders maar krap aan, wat een drukte...
Een bijzonder gemêleerd gezelschap van zeer jong tot en met 50plussers die de strijd aan gaan voor een plaatsje op het podium.
Beide DKC teams zijn op sterkte aanwezig en hebben er zin in.
Voor aanvang worden er door de race leiding nog enkele puntjes op de i gezet en vervolgens kan de kwalifikatie aanvangen.

Voor DKC-1 gaat Michael de kwalifikatie rijden en dus ook de eerste stint.
Voor DKC-2 is het Wim die de vorige race relatief snel was en hopelijk voor een goede plaats gaat zorgen.
Hier blijken wij als gelegenheids rijders geen deuken in het pakje boter te kunnen rijden, maar allesinds redelijke tijden.
Wim raakte in de laatste bocht even flink de banden dus weg de goede tijd, maar geen probleem, we houden de moed erin.

Racing Dynamics 42,494
Puur Culinair 42,553
KartingGoes.com 42,562
't Begin Domburg 42,812
ECO Fietsen Service 42,828
Rotiko Racing 42,948
Slager Bouw & Automotiv 43,170
Glerum Auto&Camp 43,267
Team X 43,365
DKC 1 43,500
DTMV 43,534
De Baar & Leendertse 44,730
DKC 2 44,731

In de wedstrijd blijkt al heel snel het probleem van de baan layout, er valt niet in te halen. De karts in combinatie met de "plak" banden zijn uitstekend en je ziet dus diverse treintjes bumber aan bumber. Michael kan proberen wat hij wil, maar het lukt niet zijn voorganger te verschalken, nadat hij na een foutje opnieuw moet beginnen rijdt hij het gat zeer snel dicht en op den duur lukt het toch en dan blijkt hoeveel sneller Michael wel niet was.
Met andere woorden de kwalifikatie is hier cruciaal.

Na de eerste stint neemt voor DKC-1 Leon het stuur over en voor DKC-2 Ernst. Echter nu begint de ellende met de blauwe vlaggen. Ellende vraagt U zich af, ja als je achteraan rijdt en omdat er niet fatsoenlijk in te halen valt moeten de baan commisarissen erg vroeg met blauw zwaaien, anders rijden de "toppers" per ongeluk tegen de achterblijvers. Dus wordt er dikwijls erg vroeg gezwaaid.
Volgens de reglementen heb je dan één volledige baan de tijd, maar als de "snellere" dan nog niet bij je is moet je dus inhouden en de snellere voorbij laten. Althans dat is Mario overkomen, zijn snellere achtervolger was na een ronde nog niet op zijn bumber, en liet Mario hem (of Haar) er niet voorbij wat het team een goede klassering koste. De hele boel zit zo dicht op elkaar dat één tijdstraf er flink inhakt.

Mario reed de 3e stint voor DKC-1 en Leo voor DKC-2. Mario reed een constante race en kwam terug op de 8e plaats. Bij Leo ging het iets minder.
Het wisselen is zo krap dat er in tijdens de wissels geen taktische voordelen te halen zijn, zoals elders waar tijdens de wissel een taktisch spel gespeeld wordt om de juiste kart te bemachtigen. Hier in Goes is er voor alle teams maar een zeer krap window, zodat je als je groen hebt binnen moet komen, je kunt het je niet veroorloven het niet te doen. Mario miste er toch nog een, maar kon toch nog binnen het window het stoeltje overgeven aan Daniël. Daniël begon nog een inhaal race, met zeer goede ronde tijden maar werd ronden lang opgehouden door een andere karter en met veel moeite toch erlangs daarna kwam hij toch nog in de buurt om van positie te verbeteren, maar de tijd was juist te kort om deze alsnog te verschalken.

Kortom een aardige race met een hoogstaand niveau, ook al staan we dan achteraan, we weten zeker we kunnen beter.

Het gehele veld is nu ook opgedeeld in een A poule en een B-poule, wat hier de voor of nadelen van zijn is ons nog een beetje onduidelijk. Het zou op de baan tijdens de race erg verwarrend kunnen worden, als er teveel rekening gehouden wordt met uit welke poule je bent. We gaan het zien.

De race leiding zit er behoorlijk bovenop en heeft diverse straffen uitgedeeld, wat de race ten goede komt.

Data

De data van alle deelnemers
Computer uitdraai PDF icon

Alle ronde tijden van DKC-1 in HTML vind je hier!
Alle ronde tijden van DKC-2 in HTML vind je hier!

Grafische weergave van DKC data.

DKC 1 tijden individueel! Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race 0 grafiek

DKC 2 tijden individueel! Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race 0 grafiek

Race verloop Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race verloop grafiek

Klassement B poule

Klassement B poule jaar 2013/2014

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 Totaal
1 15                   15
2 12                   12
3 10                   10
4 8                   8
5 7                   7
6 6                   6
7 5                   5

Klassement A poule

Klassement A Poule jaar 2013/2014

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 Totaal
1 15                   15
2 12                   12
3 10                   10
4 8                   8
5 7                   7
6 6                   6
7 0                   0
Disclaimer

Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV zijn niet verantwoordelijk voor geleden schade of letsel van deelnemers van evenementen georganiseerd door Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV