D.K.C. Bedrijven Competitie Goes 2013-2014 race 3
DKC

DKC logy by:J.Elmont
Intro                    
Wedstrijd reglement;       
Race 0: 20 aug 2013
Race 1: 03 sep 2013
Race 2: 01 oct 2013
Race 3: 05 nov 2013
Race 4: 03 dec 2013
Race 5: 07 jan 2014
Race 6: 04 feb 2013
Race 7: 11 maart 2014
Race 8: 8 april 2014
Race 9: 06 mei 2014
Race 10: 10 juni 2014
Seizoen 2009

Verreden in Goes



Bedrijven Competitie Goes 2013-2014 Race03

Race 3 

De derde race van de bedrijven competitie in Goes in normale richting

De baan layout is licht gewijzigd doordat de hal ontruimt is geweest t.b.v. de Contacta beurs moest de baan opnieuw gelegd. Er blijken later twee moeilijke draaitjes in te zitten die goed genomen moeten worden. Voor de rest is het bijna gelijk.

Eerst de loting voor de kwalifikatie, DKC2 start als 5e en DKC1 als 6e.
Nog maar even herhalen dat de eerste drie uit de B poule niet kwalificeren maar achteraan starten.
De winnaars uit de A poule hebben een strafgewicht van resp. 10, 7, 5 kilo en hoeven niet te wisselen van kart tijdens de gehele race. Maar nemen dus wel deel aan de kwalificatie met dit gewicht.
Het DKC 2 team is op volle sterkte aanwezig maar DKC1 komt drie man tekort. In overleg met de organisatie mag er worden ingevallen door leden uit het DKC2 team. Marco Geerinckx heeft zich, na een oproep van onze race organisator Leon, aangemeld als invaller en ook hebben we de goede invaller van Middelburg uitgenodigd om een stint te rijden. Dus moet er ook nog een invaller van DKC 2 rijden.

Voor DKC-1 moet Michael de kwalifikatie rijden en dus ook de eerste stint, hij is immers de enige echte DKC1 rijder.
Voor DKC-2 is het Leo die de vorige race relatief het snelste was en deze maal mag proberen om een goede start plaats te verkrijgen.

Kwalificatie uitslag

KartingGoes.com 46,991
Rotiko Racing 47,005
Puur Culinair 47,219
Autoservice Ram 47,227
Glerum Auto&Camp 47,356
=DKC 1 47,730
De Baar-Leendertse 47,845
DKC 2 48,256
Team X 48,761

Na de start trekt het veld direct weer uit elkaar. De 3 die achteraan gestart zijn vanwege hun eerste 3 plaatsen de vorige race later er geen gras over groeien en beginnen in de eerste ronde al aan hun opmars door het veld. Leo komt al vrij snel aan de staart te hangen. Michael gestart op een 6e plaats kan de toppers goed volgen en weet nog een plaats te winnen. Hij komt binnen op de 5e plaats.

Na de eerste stint neemt voor DKC-1 invaller Marco het stuur over hij heeft hier nog niet eerder gereden en dan is het niet gemakkelijk. De karts en de baan vragen een heel specifieke rijstijl en vlak voor de race zijn alle reglementen nog eens ingepeperd zoals binnenkomen op groen. Dat laatste binnenkomen op groen doet hij dan ook iets te vroeg waardoor er een extra 33 sec. verloren gaan. Hij heeft nog wat moeite het tempo te vinden en krijgt het hele veld over hem heen, zodat je nooit goed in je ritme kunt komen.
Wim voor DKC-2 rijdt een zeer goede stint en klokt zelfs de snelste tijd van het team, maar omdat we bijna achteraan rijden beginnen de blauwe vlaggen ook voor hem een vervelende rol te spelen.

Maurice Theune onze invaller uit Middelburg rijdt voor DKC1 een uitstekende stint, ook hij is onbekend met de karts en de baan. Omdat de banden super grip hebben moeten de karts heel anders bereden worden dan in Middelburg, maar Maurice laat zien dat hij het in de vingers heeft en blijft steeds sneller gaan.
Voor DKC 2 is het Alwin die zich in het slagveld begeeft, hij rijdt een goede 3e stint.
Wim rijdt stint 4 als invaller in het DKC 1 team, en dat gaat "als de brandweer" tijden die de toppers benaderen. Hij mengt zich gemakkelijk tussen de andere rijders en probeert nog eens in te halen, maar krijgt daarvoor een waarschuwing.
Ernst rijdt in de laatste stint voor DKC2 en maakt elke ronde progressie, hij laat ondanks de vele blauwe vlaggen een mooie progressie zien.
Ook nu wordt bevestigd dat de laaste stint de snelste is in de vorige races liet steeds de laatste rijder de snelste tijden noteren, en nu dus weer opnieuw.

Wederom een aardige race met een hoogstaand niveau, ook al staan we dan achteraan, we weten zeker we kunnen beter.

De race leiding zit er opnieuw behoorlijk bovenop en heeft enkele straffen en waarschuwingen uitgedeeld, wat de race ten goede komt.

Data

De data van alle deelnemers
Computer uitdraai PDF icon

Alle ronde tijden van DKC-1 in HTML vind je hier!
Alle ronde tijden van DKC-2 in HTML vind je hier!

Grafische weergave van DKC data.

DKC 1 tijden individueel! Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race 0 grafiek

DKC 2 tijden individueel! Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race 0 grafiek

Race verloop Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Race verloop grafiek

Klassement B poule

Klassement B poule jaar 2013/2014

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 Totaal
1 15 10 15               40
2 8 15 12               35
3 10 12 8               30
4 12 5 10               27
5 7 7 7               21
6 6 8 5               19
7 5 6 6               17

Klassement A poule

Klassement A Poule jaar 2013/2014

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 Totaal
1 15 10 15               40
2 8 15 7               30
3 10 8 12               30
4 7 12 10               29
5 12 7 8               27
6 6 0 0               6
7 0 0 0               0
Disclaimer

Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV zijn niet verantwoordelijk voor geleden schade of letsel van deelnemers van evenementen georganiseerd door Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV