De twaalfde race in de ereklasse van het Zeeuws Indoor Kart Kampioenschap is gewonnen door de Dow Kart Club. Met een geringe voorsprong van enkele seconden reed het DKC team over de finish in Middelburg, gevolgd door het Mcomm Racing team. Naar de rest van het veld was een behoorlijk gat geslagen. De Baar en Leendertse wisten de derde plaats te veroveren door in de slotfase zowel Verbrugge Terminals en De Krijger R/M Auto voorbij te steken.
De wedstrijd begon met een kwalificatie met twee karts en twee rijders van hetzelfde team in een ronde een zo scherp mogelijke tijd moesten proberen neer te zetten. Het gemiddelde van de twee tijden bepaalde de startvolgorde. De race en dus ook de kwalificatie werden in tegengestelde richting gereden. Vanwege water op de baan na een enorme stortbui, werd de kwalificatie een tiental minuten vertraagd. Nadat de natte plek voldoende was ingedamd kon de strijd dan toch beginnen.
DKC moet al vroeg in het schema kwalificeren. Michael en Daniel rijden netjes naar een derde startpositie, achter Mcomm Racing en ‘t Begin Domburg, maar voor de grote concurrenten in het klassement De Krijger en Verbrugge.
Daniel start voor DKC en is al snel in de race het team van Mcomm Racing voorbij. Met ‘t Begin Domburg is het stuivertje wisselen voor de eerste plaats. Als iedereen naar binnen is geweest, wisselt DKC als laatste. Wim neemt plaats in de kart voor de tweede stint, en na inlossing van de 10 seconden erestraf vanwege de derde positie in de vorige race, kan hij net achter Verbrugge de baan op. DKC ligt op dat moment op een tweede plaats.
Door een zwarte vlag ziet ‘t Begin Domburg de race voor hen verloren gaan. Verbrugge weet beetje bij beetje uit te lopen op DKC, en daarachter komt Mcomm Racing opzetten op de derde plaats om net voor het wisselen Wim te passeren.
In de derde stint is het de beurt aan Michael om DKC op een mooie positie te brengen. Hij loopt ronde op ronde in op Mcomm Racing om er bij de eerste gelegenheid strak voorbij te sturen naar de leidende positie in de race. Verbrugge is deze stint teruggevallen door een kapot wiel bij het verlaten van de pitsstraat.
Mario wacht de zware taak de koppositie te verdedigen. Mcomm Racing rijdt wel een paar tienden per ronde sneller, maar dit is niet genoeg om het gat te dichten. Om de derde plaats is het nog spannend, De Krijger, Verbrugge en De Baar & Leendertse zitten in een treintje. De Baar trekt aan het langste eind en eist de derde plaats op.
Na twee uur race ziet Mario de finishvlag en heeft Dow Kart Club de eerste plaats, gevolgd door Mcomm Racing en De Baar & Leendertse.
Snelste ronde gereden door Mcomm Racing, waarmee ze een extra punt verdienen voor het klassement.
In het algemeen klassement doet DKC goede zaken. Het DKC team schuift op van de vierde naar de tweede plaats achter ‘t Begin Domburg. Het is spannend om de tweede plaats in de ereklasse van het ZIKK, want tussen nummer 2 en 4 zitten maar vier punten. Nog 3 races te gaan.
Een grafische weergave van de rondetijden en gehele wedstrijd verloop in een grafiek.
Grafisch het race verloop van race 12
Note: Op de uitdraai zijn voor de eerste twee teams tijden voor ronde 160 weergegeven, maar die tellen niet mee.
Het gemiddelde is gebaseerd op 159 ronden.
Race 12 Computer uitdraai
Als U een beter foto heeft gaarne opsturen Leo van Weele
Met dank aan onze wedstrijd organisator Leon Kuppens,
tevens dank aan Alwin de Bruijn voor de tijden en grafieken.
verslag van Wim Bekkers
Uitslag Race 11 verreden 24 maart 2014 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pos | Team | Rijder 1 | Rijder 2 | Rijder 3 | Rijder 4 | gem | Laps | Pen | Best | Ranking best |
1 | Dow Kart Club | 43,640 | 44,520 | 43,920 | 44,470 | 45,387 | 158 | 10 | 43,640 | 2 |
2 | Mcomm Racing | 44,110 | 43,620 | 44,410 | 44,120 | 45,409 | 158 | 20 | 43,620 | 1 |
3 | De Baar & Leendertse | 44,210 | 44,110 | 44,350 | 44,090 | 45,537 | 158 | 44,090 | 5 | |
4 | Verbrugge Terminals | 43,750 | 44,040 | 44,430 | 44,120 | 45,550 | 158 | 43,750 | 3 | |
5 | De Krijger R/M Auto | 44,170 | 44,340 | 44,180 | 44,810 | 45,596 | 158 | 44,170 | 7 | |
6 | t Begin Domburg | 43,800 | 44,040 | 43,920 | 44,710 | 45,976 | 157 | 30 | 43,800 | 4 |
7 | CTV Zeeland | 44,100 | 44,500 | 44,370 | 44,870 | 45,989 | 157 | 44,100 | 6 | |
8 | E.P.Z. Team | 44,640 | 44,960 | 44,840 | 44,970 | 46,337 | 155 | 44,640 | 9 | |
9 | Cegelec Racingteam | 45,390 | 46,040 | 45,200 | 44,240 | 46,915 | 153 | 44,240 | 8 |
Het onderstaande eind klassement is bijgewerkt zover de uitslag en extra punten bij mij bekend zijn.
Ook is in dit onofficiële klassement de slechtste klassering reeds afgetrokken.
Het klassement is uiteraard geordend op de meeste punten tot nu toe.
Lichtblauwe cel betekent een extra punt vanwege snelste ronde of best gekwalificeerd.
Gele cel betekent extra punten vanwege snelste en best gekwalificeerd.
Donker grijs is minst goede race en telt niet mee in eind uitslag.
Zie voor het officiële klassement de website Karting Middelburg!
Klassement ZIKK Ereklasse jaar 2013/2014 |
|||||||||||||||||||
Klassering in Punten | Punten | ||||||||||||||||||
Plaats | Team | R-1 | R-2 | R-3 | R-4 | R-5 | R-6 | R-7 | R-8 | R-9 | R-10 | R-11 | R-12 | R-13 | R-14 | R-15 | Sub | Aftr. | Totaal |
1 | t Begin Domburg | 25 | 17 | 20 | 20 | 21 | 17 | 25 | 20 | 15 | 20 | 27 | 11 | 238 | 11 | 227 | |||
2 | DOW Kart Club | 16 | 27 | 16 | 11 | 13 | 15 | 18 | 14 | 20 | 15 | 17 | 25 | 207 | 11 | 196 | |||
3 | De Baar&Leendertse | 17 | 13 | 25 | 13 | 17 | 20 | 12 | 25 | 17 | 18 | 11 | 17 | 205 | 11 | 194 | |||
4 | De Krijger R/M Auto | 20 | 15 | 18 | 17 | 26 | 12 | 20 | 11 | 13 | 25 | 13 | 13 | 203 | 11 | 192 | |||
5 | Verbrugge Terminals | 13 | 20 | 10 | 27 | 11 | 25 | 13 | 18 | 11 | 13 | 15 | 15 | 191 | 10 | 181 | |||
6 | MCOMM Racing | 11 | 10 | 11 | 15 | 15 | 14 | 15 | 15 | 27 | 12 | 20 | 22 | 187 | 10 | 177 | |||
7 | C TV Zeeland | 11 | 11 | 13 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 125 | 10 | 115 | |||
8 | E.P.Z. Team | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 9 | 107 | 8 | 99 | |||
9 | CEGELEC Racing Team | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 8 | 8 | 97 | 8 | 89 |
Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele